TJENESTER
Kursvirksomhet
KompetansePluss
Rådgivning og coaching
TAXI
Kurs
Kundesertifikatet
KompetansePluss
SPEECHDESIGNER
OM OSS
Konsulentas
Referanser
KONTAKT
PÅMELDINGSSKJEMA
Kvadraturen
Sørlandssenteret/Sørlandsparken
Fagbrev for bedrifter – salgsfaget
Menu
TJENESTER
Kursvirksomhet
KompetansePluss
Rådgivning og coaching
TAXI
Kurs
Kundesertifikatet
KompetansePluss
SPEECHDESIGNER
OM OSS
Konsulentas
Referanser
KONTAKT
PÅMELDINGSSKJEMA
Kvadraturen
Sørlandssenteret/Sørlandsparken
Fagbrev for bedrifter – salgsfaget
Kompetansekartlegging
Kompetansekartlegging
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
-
Step
1
of 4
Name
*
First
Last
Email
*
Telefon
Fødselsdato xx.xx.xx
Høyeste fullførte utdannelse
Grunnskole
Videregående studiekompetanse
Videregående fagbrev
Høyskole
Har du norsk som førstespråk
Ja
Nei
Hvilket kurs deltar du på?
Salg & service
Leder
Hvilken kurstid deltar du på?
Mandag morgen
Mandag kveld
Tirsdag morgen
Tirsdag ettermiddag
Tirsdag kveld
Onsdag morgen
Onsdag ettermiddag
Onsdag kveld
Torsdag morgen
Torsdag kveld
Bedriftsinfo
Bedriftens navn
Daglig Leder:
*
First
Last
Daglig leder mail
Daglig leder tlf.nr:
Next
Muntlig
Kartleggingen har foregått første kursdag. Vi måtte presentere oss, vår bedrift, vårt arbeid og arbeidsoppgaver. I tillegg måtte vi fortelle om våre forventinger til kurset og hvilke temaer jeg ser mest frem til.
Skriftlig
Skriv en sammenstilling av hva slags utdanning du har. Ta med alt etter sluttført grunnskole (ungdomsskole – er ikke grunnskole sluttført skriv det). Har du tatt enkeltfag eller deler av et studie skal dette også tas med selv om det ikke et helt fullført. Kurs og annet som du anser som kompetansehevende erfaring, tas også med.
Lesing
Slik blir fremtiden for retail: Lønnsom retail handler i stor grad om å forstå sine kunder som endrer seg raskt da nye generasjoner setter helt nye krav til fremtidens handlemåter enn de vi gjør i dag. For eksempel ser kundeklubber og lojalitetskort ut til å ha en større påvirkning på generasjon «her og nå» fremfor de eldre. Mens de eldre gjerne vil samle poeng eller kroner, vil «millenials» ha bonuser og rabatter med en gang. Detaljhandlere må hele tiden ligge i forkant og overraske kundene med opplevelser som får dem til å kjenne seg spesielle og utvalgte. Derfor har det blitt populært med butikker i mindre format. Store varehuskonsept åpner mindre butikker og det blir også vanligere med popup-butikker. Denne trenden vil prege hele bransjen fremover da det er noe som gjør det mulig å komme nærmere på kundene og øke kjennskapen til varemerket. Fysiske butikker kan ikke tilby samme varierte tilbud av produkter og lave priser som nettbutikkene. Derfor må man tilby minneverdige opplevelser som ikke kan gjenskapes på nettet. Å handle skal være underholdende, sosialt og morsomt. Etter hvert som ny teknologi utveksles, er det avgjørende at opplevelser i butikk også omfatter digitale kanaler. Det å være til stede både fysisk og på nett er et kriterium for at mange kunder i det hele tatt skal vurdere å kjøpe et produkt. Nye studier viser at bruk av flere kanaler gjennomsnittlig øker antall transaksjoner med 15–45 %, og lojaliteten med 10–15 %. Skal man lykkes med å skille seg ut som fysisk butikk, betyr personalet alt. Når kundeopplevelsen blir det viktigste argumentet for å besøke en fysisk butikk er butikkmedarbeiderne viktigere enn noen gang.
Hva kan en tilby de "eldre" for å påvirke dem tikl å handle mer?
Kundeklubb
Samle poeng/kroner
Rabatter
Hva kan en fysisk butikk tilby som en nettbutikk ikke kan?
Lave priser
Opplevelser
Aktivitet
Bedre sortiment
Hva oppnår en bedrift ved å ha kundeklubb/bonusordninger?
Next
IKT
I hvilken grad bruker du følgende programmer i jobben din:
Word
Lite
Ukentlig
Daglig
Power Point
Lite
Ukentlig
Daglig
Excel
Lite
Ukentlig
Daglig
Mail
Lite
Ukentlig
Daglig
Googles tjenester
Lite
Ukentlig
Daglig
Sosiale medier
Lite
Ukentlig
Daglig
I hvilken grad anser du din kompetanse er for programmene:
Word
Liten
Middels
God
Meget god
Power point
Liten
Middels
God
Meget god
Excel
Liten
Middels
God
Meget god
Mail
Liten
Middels
God
Meget god
Googles tjenester
Liten
Middels
God
Meget god
Sosiale medier
Liten
Middels
God
Meget god
Next
GDPR Agreement
*
Jeg aksepterer at denne websiden lagrer min informasjon slik at jeg kan få tilsendt info i forbindelse med kurset. Har også fått informasjon om at jeg finner GDPR info på Konsulentas sin kursside.
Comment
Send